Iga koolijüts teab, et 1. septembril heliseb koolikell ja tunnid on pärast pikka ning sel aastal ka eriti sooja suve taas algamas. Lisaks sellele, et saadakse taas kokku kõikide oma sõpradega, tähendab kooli algus seda, et aina vähem aega veedetakse õues ja oluliselt rohkem toas lugedes, kirjutades ning erinevate ekraanide taga. Kuidas aga selleks ajaks valmistuda, millal silmakontrollis käia ja millised peaksid olema laste prillid?

Tööle juba ärkamise hetkest

Tunnistame me seda või mitte, siis suurema osa laste argipäev algab ekraani taga. Kalliks saanud hommikused multikad aitavad pudru ja võileibade kõrval ärgata. Pahatihti on lisaks lahti ka mõni tahvel või telefon, kust õhtul pooleli jäänud mäng lõpuni mängida. See aga tähendab, et juba päeva esimesest hetkest peavad lapse silmad kõvasti tööd tegema hakkama.

Koolitöö on töö ka silmadele

Kui lemmiktegelastega taas tutvust tehtud, võetakse ette teekond koolimajja. Hetkest, mil laps hommikul esimese raamatu või vihiku lahti teeb, läheb silmade töö edasi. Kuna laste silmad arenevad pidevalt ja on loomulik, et neil pole veel nägemine saavutanud 100%, tähendab, et pingutus on lähedale vaatamisel sedavõrd suurem.

Tänapäeval käib töö ka vahetunnil

Öeldakse, et iga asja, mis nõuab pingutust, tuleks teha mõõdukalt. Samamoodi nagu trennis üle pingutades, on järgnevatel päevadel lihased valusad, jätab pidev silmade raske töö nägemisele oma jälje. Koolitundide 45 minutiline pikkus on põhjusega selliseks kujunenud. Pärast kolmveerand tundi hakkab laps väsima, mõte ei tööta enam nii hästi ja keskenduda on raskem. Sama kehtib ka silmade kohta. Umbes 45 minuti järel vajavad puhkust ka nemad, kuid kui nutitelefon pakub vahetunnis lihtsalt meelelahutust ja mõttepuhkust ajule, siis silmade töö käib sama tugevalt edasi.

Tähtis on piisavalt puhata

Just puhkus ongi sellisel puhul kõige olulisem – piisava aja tagant tehtavad pausid, mis ei nõua lähedale vaatamist. Nagu kogu keha puhul on ka silmalihaste lõdvestamine vajalik. Koolipäeva jooksul on see praegu eriti keeruline, kuid seepärast on veelgi tähtsamad tegevused, mis toimuvad pärast koolipäeva lõppu. Väga hästi aitab liikumine. Sport ja aktiivsed kehalised tegevused aitavad hiljem kogu kehal lõdvestuda. Kaasa arvatud silmadel.

Parim puhkus on siiski kvaliteetne uni

Pole mingi saladus, et ükskõik kuidas oleme oma keha väsitanud, aitab uni alati enesetunnet paremaks saada. Seda eriti kasvava organismi puhul. Kvaliteetne uni aitab pingutusest tulenevatest probleemidest vabaneda, lõdvestuda ja ka rakud uuenevad sel ajal kõige kiiremini. Hea uni aga sõltub paljustki kehas toimuvast. Täna on uneprobleemide all kannatavaid inimesi rohkem kui kunagi varem, nii ka laste seas. Peamiseks põhjuseks on aga välja kujunenud bioloogiline unega seotud hormoonide talitus.

Sinine valgus ei lase magama jääda

Ekraanid, millest laps kogu päeva jooksul ümbritsetud on, eritavad väga suures koguses sinist valgust. See on täiesti looduslik valgus, mida saame ka päiksest, kuid vajalikus mõõdukas koguses ja õigel ajal. Takistades kehas melatoniini ehk unehormooni teket, ütleb sinine valgus organismile, et päev on käes ja ära jää magama. Nii ei saa laps, kes õhtul enne uneaega telerit vaatab või nutiseadmest oma lemmik-youtuberi tegevusi jälgib, keha poolt signaale, et võiks juba voodisse sättida.

Suures koguses sinine valgus väsitab kogu päeva

Kuna lapsed on nii koolis kui ka kodus ümbritsetud väga paljudest sinise valguse allikatest, annab see tunda lisaks unele ka nägemise puhul. Kuigi olukord, kus pidevalt ekraanide ees aega veedetakse, pole piisavalt kaua kestnud, et kindlaid teaduslikke järeldusi teha, arvatakse juba praegu, et liigne sinine valgus põhjustab silmas pöördumatuid kahjustusi.

Kuidas sellised probleemid lahendada?

Kõige olulisem on kindlasti jälgida, kui palju aega laps erinevates seadmetes veedab. Kui aga esineb olukordi, kus lapsel ka pea valutab, ta kurdab silmade väsimuse üle või märkate, et laps palju kissitab, tuleb kindlasti pöörduda silmakontrolli. Esmaseid laste silmakontrolle viivad läbi just lastele spetsialiseerunud silmaarstid. Kui selgub, et laps vajaks parima nägemise jaoks veidi abi, kirjutab arst prilliretsepti, mille alusel saate prillipoodidest sobivad prillid leida.

Laste prillid peavad hoidma silmade tervist

Alustades pingelisest koolitööst ja lisades sinna otsa veel ekraanide tekitatud pinge, leiame lapse olukorrast, kus tal on pea võimatu silmadele puhkust leida. Üheks võimalikuks lahenduseks sellel puhul on prilliklaasid, mis kaitsevad nii sinise valguse kui ka UV-kiirguse eest. Eagle Visioni salongides on võimalik kõigile prilliraamidele valida uudsed Tokai Lutina prilliklaasid, mis on välja töötatud täpselt tänapäevaseid probleeme silmas pidades. Lisaks laste nägemise eest hoolitsemisele, sobivad antud klaasid suurepäraselt ka täiskasvanud inimestele, kelle tööpäevad mööduvad arvutiekraanide taga.

Lihtsalt leia lähim prillipood, tule läbi ja meie sõbralikud klienditeenindajad aitavad sind õigete prillide valikul. Külastades meid enne 31. oktoobrit saad Tokai Lutina klaasid 25% soodsamalt.

 

Broneeri aeg silmakontrolli