Ostja meelespea

1. Prillid

1.1. Prillide hoidmiseks kasuta prillitoosi. Aseta prillid toosi prillilappi keeratuna, et klaasid oleksid kriimustuste eest täiendavalt kaitstud;
1.2. kontrolli regulaarselt prilliraami kruvisid;
1.3. prillide painutamiseks ja kruvide kinnitamiseks pöördu optikakauplusesse;
1.4. puhasta prille optikakauplustes müüdavate spetsiaalsete hooldusvahenditega ning kasuta puhastamiseks ainult puhast ja pehmet lappi;
1.5. aseta prillid ette ja võta eest ära kahe käega;
1.6. ära aseta prille kõvale pinnale klaasid allapoole;
1.7. ära jäta prille autosse või randa päikese kätte;
1.8. ära kanna prille saunas, väldi prillide sattumist kuuma õhu kätte ja keevasse vette, ole ettevaatlik ahjuukse avamisel;
1.9. ära kanna prille juustes.

2. Kontaktläätsed

2.1. Puhasta, loputa ja desinfitseeri oma läätsed iga kord peale silmast ära võtmist;
2.2. hoia läätsesid suletud ning lahusega täidetud konteineris;
2.3. kasuta alati värsket ja puhast lahust. Ära kasuta erinevaid hooldusvahendeid korraga. Kasuta ainult silmaarsti või optometristi poolt määratud hooldusvahendit;
2.4. läätsede hooldamisel ja käsitsemisel järgi täpselt silmaarsti või optometristi poolt antud juhiseid;
2.5. ära pane kunagi läätsesid suhu ning ära kasuta läätsede puhastamiseks sülge, kraanivett ega muid selleks otstarbeks mitte ettenähtud vedelikke;
2.6. väldi läätsede kokkupuuutmist aerosoolide või pump-pihustitega;
2.7. aseta läätsed silma alati enne kosmeetika kasutamist. Kasuta veel baseeruvaid kosmeetikavahendeid;
2.8. kasuta ainult silmaarsti poolt määratud silmatilkasid, salve või muid ravimeid;
2.9. eemalda läätsed silmast ja võta viivitamatult ühendust silmaarsti või optometristiga, kui ilmnevad järgnevad nähud: valu silmas, silmade punetamine, ähmane nägemine, rohke pisaravool, ülitundlikkus valguse suhtes;
2.10. läätsedega ujudes kasuta ujumisprille.

3. Arveldused

3.1. Ostja tasub lepingu sõlmimise tõendamiseks ja selle täitmise tagamiseks ettemaksu, mille suurus ei saa olla väiksem kui pool asja ostuhinnast. Kui leping jääb täitmata Ostja süül, jääb ettemaks Müüjale. Kui leping jääb täitmata muul põhjusel võib ettemaksu andnud lepingu pool nõuda ettemaksu tagastamist.
3.2. Müüja kohustub erandkorras säilitama Ostja õiguse lepingu objektile kolme kuu jooksul peale müügikviitungil märgitud asja valmimist ja Ostja käsutusse andmist.

4. Pretensioonide esitamise õigus

4.1. Müüja vastutab asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest Ostjale. Nimetatud sätte kohaldamisel juhindutakse mõistlikkuse põhimõttest, s.h. tootja poolt asjale kehtestatud kasutusajast.
4.2. Asja lepingutingimustele mittevastavusest on Ostja kohustatud Müüjat viivitamatult teavitama, kuid mitte hiljem kui 2 kuud pärast nende avastamist.
4.3. Asja kokkulepitud omadustele mittevastavuse tekkepõhjuste tõendamise kohustus lasub Ostjal, kui ostu sooritamisest on möödunud üks aasta.
4.4. Ostjal on õigus asjal ilmnenud puuduste avastamise korral nõuda asja tasuta parandamist ja selle võimatuse korral asendamist.
4.5. Ilmnenud asja puudustest Müüjale teatamisel (p.4.2.) esitab Ostja Müüjale puudustega asja, müügikviitungi, kassatšeki, kontaktläätsede ja prilliklaaside puhul ka nende originaalpakendi.
4.6. Müüja ei vastuta asja puuduste eest, kui:
4.6.1. Puudused on tekkinud ostja süül;
4.6.2. Ostja on rikkunud asja kasutus- ja hooldustingimusi ning ei ole asja käsitsemisel ja hooldamisel järginud käesolevat meelespead;
4.6.3. kui nõue kontaktläätsede osas esitatakse hiljem kui 10 päeva jooksul alates kontaktläätsedekasutamisele võtmisest;
4.6.4. nõue esitatakse kehtivaid tähtaegu rikkudes;
4.6.5. asja on püütud iseseisvalt parandada;
4.6.6. nõudele ei lisata puudustega asja, müügikviitungit, kassatšekki ning kontaktläätsede ja prilliklaaside puhul originaalpakendit;
4.6.7. kui puudused ilmnevad ostetud kauba töötlemisel kolmandate isikute poolt.
4.7. Pretensiooni esitamiseks tuleb Ostjal pöörduda ostu vormistanud kauplusesse.
4.8. Lisaks pretensiooni esitamise õigusest tulenevatele õigustele on Ostjal ka kõik muud EV seadusandlusest tulenevad õigused.
4.9. Tarbijal on õigus pöörduda Tarbijakaitseameti kaudu tarbijavaidluste komisjoni poole, mis asub aadressil Endla 10a, Tallinn, tel. 620 1707, e-post  info@tarbijakaitseamet.ee. Komisjoni menetlusreeglitega on võimalik tutvuda Tarbijakaitsemeti veebilehe aadressil www.tarbijakaitseamet.ee.

Tagasi Abi lehele

Blogi

Loe lähemalt kõige uue või huvitava kohta, mis silmadega seotud – tervisest ja trendidest, nippidest ning innovatsioonist.

Kõik artiklid
  • Lühinägelikkus ja müoopiat pidurdavad prilliklaasid

    Üha enam lapsi kannatavad tänapäeval nägemishäirete all ning enamlevinumaks probleemiks noorte hulgas on müoopia ehk lühinägelikkuse areng. Ennustatakse, et aastaks 2050 võib olla müoopiast haaratud ligi 50% kogu inimkonnast ja seetõttu on aktiivselt hakatud otsima võimalusi müoopia epideemilise leviku pidurdamiseks, ...

    Loe edasi
  • Uus kollektsioon meie valikus – Philipp Plein

    Pühendumus erakordsele. Pühendumine ilule. Kirg rock’n’rolli vastu. Need on veendumused, mis on ajendanud Philipp Pleini looma kaubamärki, mille sünonüümiks on piiramatu luksus ja terav stiil.

    Loe edasi
  • Mida päikeseprillide valikul silmas pidada?

    Suvi on jälle käes ning päikesepaistelisi päevi on eriti rohkesti. Selleks, et silmad oleks ilusa ilmaga kaitstud, peab aga tegema otsuse, millised prillid pähe panna ning millisel juhul on õige valida hoopiski optilised päikeseprillid.

    Loe edasi